Week 2 in Barham - Reisverslag uit Bendigo, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu Week 2 in Barham - Reisverslag uit Bendigo, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

Week 2 in Barham

Blijf op de hoogte en volg laura

11 Augustus 2012 | Australië, Bendigo


Het planten van de wijngaard was erg leuk en leerzaam. Nu nog 3 jaar wachten voordat de eerste rode wijn gedronken kan worden. Heb leuke mensen ontmoeten tijdens het planten dus die avond gezellig naar de pub geweest in barham centrum. Het valt erg op dat ik hier niet woon dus op moment dat we de pub binnenkomen valt het direct stil en kijkt iedereen toch wel met een vragende blik `zou dat de nieuwe nanny zijn?`. Het was erg lekker om een biertje te drinken en even in contact te zijn met mensen van mijn eigen leeftijd.Zondag heb ik een relax dag gehad: uitgeslapen, boek uitgelezen en film gekeken. Lekker even helemaal niets.

Maandag begon de week echter weer, het leukste vind ik eigenlijk als ik in de ochtend binnen kom want dan zie ik het volgende: kruk bij de keuken kastjes en spoor van pindakaas en chocopasta richting de tv en slaapkamers. Haha kinderen in de ochtend altijd stiekem die potten pakken en met hun handjes zoveel mogelijk opeten tot dat ze betrapt worden. Dan met een chocolade mond zeggen dat ze er niet van gegeten hebben... yeah right!

De rest van de week is snel gegaan vooral veel spelletjes gespeeld en op de trampoline trucjes gedaan. Hugo (1,5) begint steeds meer woordjes te zeggen dat nu onder andere bestaat uit: mama, poep,bah, papa en peter en voor de rest voornamelijk uit gegiegel en gegil. Woensdag ben ik met Christel en de jongste twee naar Kerang geweest om verjaardagscadeautjes te kopen voor Tim, die wordt namelijk zaterdag 3! Tim zelf had er echter weinig zin in en volgens hem is sowieso alles van hem dus maakt het eigenlijk helemaal niets uit.

Vrijdag heb ik een rondleiding van Jolmer gekregen door de tuin hierin staat namelijk o.a het volgende: appels, perziken, nectarines, citroenen, limoenen, kersen, aardbeien, passievruchten, frambozen, boontjes, broccoli, spinazie, boerenkool, sla, knoflook, radijsjes, koriander, peterselie, basilicum en nog heel veel meer! We komen dus zeker niet om van de honger. Naast mij angst voor hanen begin ik toch ook angst voor kippen te ontwikkelen, volgens Jolmer kennen kippen de emotie boos niet maar daar denk ik heel anders over! Ze staan je eigenlijk al op te wachten en als je het hok in gaat en ze niet schuiven en richting je schoen pikken voel ik toch wel een vorm van boosheid. Toch nog niet helemaal klaar voor het boeren leven denk ik!

Vrijdagavond ben ik met Lisa en haar twee dochters naar de theatervoorstelling Cinderalle geweest in het plaatselijke theater. Christel speelt daar namelijk de rol van goede fee in, het was echt super leuk en ik was zeker onder de indruk.

Vanochtend toch vroeg op want het was namelijke zover.... verjaardag van Tim. Er was een heerlijk verjaardagsontbijt met heeeel veeel cadeautjes. Mijn cadeautje viel gelukkig erg goed in de smaak. Net 5 km gerend, anders heb ik mijn sport kleren voor niets meegenomen dat zou toch zonden zijn! Morgen staat een dagje Echuca op het programma waar ik ga lunchen met Kerry. Het is de dichtstbijzijnde stad en hier is daadwerkelijk een bioscoop en meerdere winkels. Wel zin om weer even in de bewoonde wereld te komen.

Kus uit het nu nog koude down under!

  • 11 Augustus 2012 - 06:53

    Denise:

    Haha schat wat schrijf je toch heerlijk. Ik zie je al helemaal tussen je kakelende "vriendjes" staan ;) Ik ben het met je eens hoor, geirriteerde beesten zijn het! Geniet van de bewoonde wereld schat! Kusjes uit Kuala Lumpur

  • 11 Augustus 2012 - 06:54

    Denise:

    Haha schat wat schrijf je toch heerlijk. Ik zie je al helemaal tussen je kakelende "vriendjes" staan ;) Ik ben het met je eens hoor, geirriteerde beesten zijn het! Geniet van de bewoonde wereld schat! Kusjes uit Kuala Lumpur

  • 13 Augustus 2012 - 11:32

    Pieter:

    Hoi Laura,
    Ik heb veel bewondering voor je. Na de eerste dagen, toen alles leek tegen te vallen en alles tegelijk op je af leek te komen, begin je nu steeds meer overzicht te krijgen over wat je te doen hebt daar. Ik vind het wel veel om te regelen in je eentje. Maar het lijkt erop of je het gaat redden. Vooral nu je ook wat meer van de omgeving ziet en alnderen leert kennen. Je leert trouwens jezelf ook goed kennen in zo'n nieuwe situatie waarin het eerst neerkomt op overleven...Je hebt toch veel kwaliteiten waarop je kunt terugvallen. Het is een geweldige leersituatie voor jezelf en je zuklt het nog leuk gaan vinden. Misschien iis dat al begonnen.
    Heel veel succes en vertrouwen in jezelf. In mijn ogen ben je een kanjer dat je dit allemaal doet en kunt.

    Ik blijf op de hoogte en ben benieuwd naar het vervolg.
    Warme groet,
    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 25625

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 23 November 2012

Au pair in Australie

24 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: