Ziek, jarig, murrabit market en footy! - Reisverslag uit Bendigo, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu Ziek, jarig, murrabit market en footy! - Reisverslag uit Bendigo, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

Ziek, jarig, murrabit market en footy!

Blijf op de hoogte en volg laura

02 September 2012 | Australië, Bendigo


Mijn voornemen om elk weekend te rennen gaat tot nu toe goed. Flicki de hond rent gezellig met mee dus dat stimuleert.

Zondag ben ik naar de farmers market geweest, kleine markt met lokale producten. Het was echter erg koud aan de rivier dus na een heerlijke cappuccino weer terug naar huis. De brug was afgesloten dus iedereen moest met een bootje naar de overkant.

De week begon met Peter die de griep kreeg en dus niet naar school ging. Uiteindelijk alle 5 de kinderen de griep en woensdag was ik zelf dan ook de pineut en ontzettend ziek. Dit bleef eigenlijk zo tot en met mijn verjaardag maandag. Ondanks dat bijna iedereen zich niet lekker voelde hebben ze toch een heerlijke chocolade taart voor me gemaakt en cadeautjes gekocht. Zo was maandag toch nog feestelijk en met het uitblazen van de kaarsjes heb ik gewenst dat iedereen snel beter moest worden. Dat is gelukt! ook mede door de antibiotica ;)

Een erg leuke verrassing was dat Jolmer dat weekend alle hanen heeft geslacht en deze dan ook met zijn achten in diepvries lagen. Ik houdt ontzettend van dieren maar aangezien ik zo een hekel aan ze had vindt ik ze een stuk leuker zo bevroren, kaal en stil.

Woensdag avond had ik mijn eerste dancing with the stars dansles. We gaan de salsa dansen en ik ben gekoppeld aan de lokale dierenarts Sam ( knappe kerel, 25 jaar oud en goed gevoel voor humor). Er zijn in totaal drie koppels die strijden om te winnen. De punten waarop we beoordeeld worden is: Wie het meeste geld inzamelt ( donaties zijn dus erg welkom), onze danskunsten en de beste entertainer van de avond. Elke woensdagavond is het nu dus oefenen. Het red carpet event is op 27 oktober dit is tevens mijn laatste avond in Barham dus een beter afscheid kan ik niet wensen. Daarnaast kan ik dus helemaal los met de dans aangezien ik deze mensen waarschijnlijk niet meer terug zie heb ik niets te verliezen.

Vrijdag was er vaderdag assembly op kindy omdat het zondag 3 sept in Australië vaderdag is,dus ben ik met jolmer en de kinderen naar school gegaan. Nog erg gelachen aangezien ik Peter opeens met zijn broek naar beneden zag rennen en hij netjes tegen een boom aan ging plassen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling op school en alleen in de tuin of als er geen toiletten aanwezig zijn maar ja dat verschil is als kind niet echt duidelijk.

Zaterdag ben ik met Lisa naar Murrabit Market geweest, ontzettend leuke markt te vergelijken met de dappermarkt in Amsterdam. Daarna langs de ouders van Lisa die in prachtig huis wonen aan de rivier en daarbij 2000 hectare aan canole velden hebben. Het staat momenteel te koop, dus mocht je interesse hebben is dit zeker aanrader ;). Daarna geluncht in de tuin van de pub onder het genot van een biertje. Het weer was dit weekend heerlijk met volop zon. Daarna heb ik Sam en Mel afgesproken en vervolgens met de familie avond gegeten. `S avonds was ik uitgenodigd door Craig de koeienboer die verderop in het bos aan de rivier woont. Nieuwe ervaring `s nachts door het bos te rijden en had op de terugweg dan ook een vos en een kangoeroe die net voor de auto langs gingen. We hebben de hele avond aan een kampvuur bij de rivier gezeten met nog een paar vrienden van hem.

Zondag ben ik eigenlijk de hele dag bij het footy veld geweest, er waren een paar belangrijke wedstrijden. Ik zal jullie even kort vertellen wat ik vandaag over footy heb geleerd:

- Veel mensen op het veld gedurende de wedstrijd aangezien er naast de teams ook 5 scheidsrechters en waterjongens over het veld rennen.
- Niet alleen de bal maar ook het veld is ovaal. Langs het veld staan allemaal auto`s geparkeerd zo kijken de mensen vanuit hun auto de wedstrijd en toeteren als er iemand scoort.
- In de rust gaat iedereen het veld op om te luisteren naar de coach, met iedereen bedoel ik echter iedereen... zo staan er opeens 100 mensen op het veld.
- Het is eigenlijk een kruising tussen voetbal en rugby dus je mag zowel handen als voeten gebruiken en de bal moet tussen twee lange palen door om te scoren. Elkaar tackelen en beuken mag ook gewoon dus je moet hoge pijngrens hebben.
- Achter deze palen staan ook gewoon auto`s geparkeerd wat ik erg dapper vond aangezien je auto gegarandeerd vaak een keiharde ovale bal op zich krijgt. ( een kapotte ruit is dan ook geen uitzondering)

Daarna ben ik langs de Thai gereden wat ik nu lekker aan het opeten ben terwijl ik mijn bezigheden aan jullie vertel. Donderdag komt als het goed is Danniek de tweede Nanny en het wordt voor haar een drukke eerste week aangezien Christel en Jolmer donderdag voor een lang weekend naar Sydney vertrekken. Dat weekend wordt het dus even hard door werken.

Iedereen nog bedankt voor de lieve verjaardag berichtjes en er komt nog een leuk feestje aan als ik weer thuis ben.

Kus


  • 02 September 2012 - 11:03

    Isabelle:

    Ook al heb ik er hier geen last meer van feest ik met je mee om de hanen, eindelijk haha! Klinkt echt superleuk wat je doet, vergeleken met mijn studie wil ik wel heel erg graag weer terug zijn nu! Veel plezier met je dansen, en succes met het weekend oppassen haha! :) xxxx

  • 02 September 2012 - 11:36

    Robin:

    He chickie, eindelijk van die kippen af! Dan hebben ze er nu nog maar 1 op de boerderij rondlopen ;) grapje..

    Dat verhaal over Mister Dancing Sam heb ik gemist geloof ik, dus doe maar eens goed je best en gooi je haren los! Zou wel super zijn als je er een filmpje van maakt, want wil die dans skills van je niet missen!

    Meid geniet ervan en weer tot snel! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 25627

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 23 November 2012

Au pair in Australie

24 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: