Melbourne -> Barham - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu Melbourne -> Barham - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

Melbourne -> Barham

Blijf op de hoogte en volg laura

04 Augustus 2012 | Australië, Sydney

Heerlijk genoten van Melbourne! Chrissy heeft me veel leuke plekjes laten zien. Zo hebben we heerlijk gegeten bij veggies en bimbo`s, gewinkeld, alle hoogtepunten van de stad bekeken en naar gay feest geweest met travestieten show geweest. Dit laatste was een hilarische ervaring en dan ook een erg gezellige avond.

Zaterdagmiddag heb ik de bus vanuit Melbourne naar Barham gepakt. Er zaten wel geteld 4 andere mensen in de bus, waarvan 2 oude dametjes ook naar Barham moesten ( 4 uur rijden). Deze oude dametjes gingen naar het country music festival waar ze 10 dagen uit hun dak zouden gaan. Mooi om te zien dat ze zelfs op hun zeventigste nog zoiets ondernemen.

Christel en dochter Laura stonden me al op te wachten bij de bushalte. Er bleek direct een groot probleem te zijn want Laura had zich toch al 3 weken afgevraagd hoe ze ons uit elkaar gingen houden. Ik zei als jullie me gewoon Lau noemen dan is probleem opgelost, dat vonden ze een erg goed idee. Alle kids noemen me dan ook gewoon Lau en toen ik aankwam stonden er al 4 andere gezichtjes nieuwsgierig te kijken. Ik werd direct enthousiast ontvangen en na een tijdje kwamen de vragen en knuffels al. `s Avond heerlijk zelfgemaakte erwtensoep gegeten. Andere au pair Isabel heeft me ons onderkomen laten zien. ( eigenlijk een sta-caravan met daarnaast een hele kleine caravan) Ik slaap op dit moment in de kleine caravan ( geen verwarming maar gelukkig wel elektrische deken!!) tot dat Isabel vrijdag weer weggaat. Dan is het een paar weken wachten op de volgende au pair dus dat zal wel even bikkelen worden in mijn eentje. Onze cabin is wel erg gezellig en verder van alle gemakken voorzien om lekker na het werken films te kijken.

Zondag hebben we leren Quad rijden van Jolmer en mochten we na een oefenritje direct de bossen in. Super leuke ervaring om door de bussen te scheuren, hond flickie gaat altijd mee op de quad en die springt dan ook gewoon achterop. Daarna zijn we naar het country music festival geweest, de gemiddelde leeftijd in de club was echter 70 en de meeste zaten achter een gok automaat haha.

Maandag:
Eerste echte werkdag als au pair, zo een dag ziet er ongeveer zo uit ->

7.30 Kinderen uit bed halen, aankleden en wassen.
8.00 ontbijt voor alle kinderen en lunchpakketten klaarmaken.
8.30 Laura (8), Jaap(6) naar kindy en peter(3) naar preschool ( 3 dagen per week)
9.00 Spelen met de twee thuisblijvers tim (2,5) en Hugo (1,5) daarnaast heel veel wassen draaien
10.00 morning tea ( fruit en limonade)
10.30 Dieren verzorgen ( varkens en kippen)
12.00 Lunch en erna gaat Hugo naar bed
13.00 - 15.30 Spelen o.a grote trampoline, zandbak en footy :) en eten voorbereiden. Zelf ijs, pasta en taarten maken blijft een leuke bezigheid.
15.30 Alle kinderen weer thuis en afternoon tea
17.30 Avond eten
19.00 KLaar en ontspannen in de cabin met een filmpje.

Maandag avond wilde ik net mijn tanden gaan poetsen toen ik buiten heel veel lawaai hoorde en ik een grote stampende menigte op cabin zag afkomen. Er waren zo een 100 koeien ontsnapt van de buren die opeens volle vaart de voortuin in rende. Ik in paniek de andere au-pair gehaald en samen naar het huis Jolmer waarschuwen. Toen direct met zaklampen en veel lawaai de koeien weer terug de wei in gejaagd. Het boeren leven komt zo wel erg dicht bij! Ze hebben ook hanen hier maar die zijn heel vijandig en vallen direct aan als je het hok binnenkomt, deze durf ik dan ook voor geen goud eten te geven en sla ik gewoon over. Ze worden binnenkort gelukkig toch geslacht want ze maken ook super veel lawaai vanaf 3 uur in de nacht.

Links rijden met de auto gaat beter dan verwacht het enigste wat wennen is zijn de ruitenwisser aangezien die op de plek zit waar normaal je richtingaanwijzer zit. Ramen blinken dus mooi van de auto ;)

Vrijdag ochtend is de andere au pair Isabelle vertrokken en sta ik er de komende maand helemaal alleen voor. Dit gaat zeker een uitdaging worden maar deze maand zal denk ik ook voorbij vliegen. Vrijdag middag was er assembly op de basisschool en zijn we met het hele gezin gaan picknicken op het schoolplein. Het was heerlijk weer en ben goed in beweging gebleven door alle kids in de gaten te houden.
Vandaag gaan we een wijngaard planten dus ben heel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.

Dit was in het kort een beetje mijn week er staan nog veel leuke dingen op de planning zo vliegen we eind september met de hele familie mee naar Cairns waar we eerst nog week vakantie hebben en vervolgens nog een week op de kids moeten letten als Christel en Jolmer een huisartsencursus volgen. Daar is het echter heerlijk weer dus dat wordt genieten. Nu al zin in!

Dikke kus uit Barham!

  • 04 Augustus 2012 - 07:44

    Denise:

    Hee lieverd!

    Ontzettend leuk om eindelijk je verhalen te kunnen lezen (rot wifi hier..) ik zie het ook echt helemaal voor me allemaal! Klinkt drukdrukdruk maar die kids maken het vast helemaal goed, geniet ervan schat xxx trots op jou!

    xxxx Denise

  • 06 Augustus 2012 - 22:01

    Alex:

    Hey schat!

    Wat een super leuk verhaal! En Denise heeft gelijk je ziet het echt voor je als je het leest!
    Goed om wat van je te horen! Have fun en ik kijk erna uit om je volgende verhaal te lezen!
    Hele dikke knuffel.

    Groetjes

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 25624

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 23 November 2012

Au pair in Australie

24 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: