Week 3 in Barham - Reisverslag uit Bendigo, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu Week 3 in Barham - Reisverslag uit Bendigo, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

Week 3 in Barham

Blijf op de hoogte en volg laura

18 Augustus 2012 | Australië, Bendigo

Zondag ben ik eindelijk naar het plaatsje Echuca geweest. Meteen verliefd op het plekje, ontzettend mooi langs het water. Het is de dichtstbijzijnde stad met winkeltjes en een bioscoop. Echuca ligt een dik uur rijden van Barham maar voor Australiërs is het niet gek om zover te rijden om even naar de bioscoop te kunnen. Het was heerlijk weer, 19 graden volle zon en dat voor winter is wel genieten. ( natuurlijk niets tegenover jullie tropisch weertje op het moment)

Het leuke in Australië is dat je heel makkelijk nieuwe mensen leert kennen. Uiteindelijk groep muzikanten leren kennen die later die middag allemaal een optreden hadden op een terras aan het water. Ik uiteindelijk de hele middag op het terras in het zonnetje gezeten met hun. Erg genoten van deze dag, op de terug langs de thai en mezelf verwend met een groene curry!

In de cabin heb ik alleen bereik met mijn telefoon boven het aanrecht. Hier zet ik mijn telefoon dan ook altijd neer. Ik eerst afgewassen om vervolgens lekker film te kijken. Ik zit net op de bank als ik opeens `plons`! hoor. Ja hoor.....iphone in het afwaswater. Geluid van de telefoon deed niets meer... bellen kon dus niet meer. Ik direct op internet gezocht naar oplossingen, ik kwam het volgende tegen: `leg je telefoon een nacht in een zak met droge rijst` ik dacht dit is zeker het proberen waard. De volgende ochtend direct gekeken en wonder boven wonder alles doet het weer! ( tip van de week)

Dinsdag had ik een playdate met andere moeders uit de buurt. Ik de twee kleinste meegenomen en daar zit je dan met 3 andere moeders te praten over borstvoeding en luiers hahaha erg leerzaam zeker maar gelukkig vonden ze het ontzettend knap hoe ik het redt met 5 kinderen. Het was best een heftig weekje aangezien Tim duidelijk geen goede week had. Hij wil zo ontzettend graag naar school dat elke keer als ik de kinderen moest ophalen hij krijsend op de grond ging liggen. Om 5 kinderen in een auto te krijgen is sowieso al uitdaging als je maar twee handen hebt maar als de helft ook nog huilt is het bijna onmogelijk. Entertainment voor het dorp is het zeker!

Woensdag heb ik erg gelachen. Ik keek door het raam in de voordeur en zag tim in zijn blote kont staan, plassend het trapje bij de voordeur af. Ik naar buiten hem uit leggen dat hij best buiten mag plannen, maar tegen een boom en niet voor de deur. Dat dit best vies was en dat we het wel moesten schoonmaken. Dat begreep hij heel goed en rende naar binnen waar hij even later met de afwasborstel alles ging schoonmaken..... hahaha afwasborstel weggegooid en samen met een emmer sop alles weggespoeld. Woensdagmiddag was ik vrij en ben ik weer naar Echuca gegaan, waar ik heb geluncht met Kerry en uiteindelijk toch nog even gewinkeld heb.

Wat me opvalt hier is dat ze ontzettend veel reclames hebben op tv ( om de 5 min een reclame van 45 seconde) en het zijn ook nog echt ontzettend saaie reclames. Films hebben ze eigenlijk alleen in het weekend op tv en nauwelijkse door de week. Deze week voor het eerst de Australische versie van boer zoekt vrouw gezien, deze boeren zien er alleen ontzettend goed uit en het lijkt dan ook stiekem meer op the bachelor. Misschien wel een goede manier om outback jack te vinden ;)

Ik ben over precies 9 daagjes jarig en dacht jullie hebben mijn adres helemaal niet waar alle kaarten en cadeaus naartoe mogen! Daarom zal ik jullie deze snel geven zodat het direct op de bus kan:
Delamore lodge
East barham road
Barham NSW 2732 Australia.
Telefoonnummer: 04 13703897

Ze doen hier bij het gezin ook aan onverjaardagen, als je echt graag jarig wil zijn mag je een keer in je leven een onverjaardag houden. Ik denk dat ik dat ook ga doen als ik terug ben.

Op het moment is het hier stormachtig, harde wind en veel regen. In de cabin lijkt het `s nachts of je op een schip zit zo gaat het op en neer. Jullie zwetend bij de airco en ik dicht bij de gaskachel met een elektrische deken. Dit weekend vooral veel oppassen en naar de farmers market, volgend weekend ga ik naar Bendigo om daar te kunnen gaan stappen met Nathan & Daniel.

Kus

  • 21 Augustus 2012 - 14:53

    Carla Jacobs:

    Hallo Laura,

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Wanneer komt je compagnonnetje?
    Je hebt gelijk wat de airco betreft afgelopen zondag bijna warmte recor verbroken 38 graden plus pfffff
    Houd die kleine Tim maar goed onder de duim. En geniet er maar van.

    Groetjes Carla xxx

  • 27 Augustus 2012 - 08:45

    Carolien & Rudy:

    Hoi Laura!

    Van harte proficiat met je verjaardag!! Ook namens oma Resi (ze was helemaal blij met jouw kaart...). Maak er een mooie dag van 'down under'.

    Gros bisous,
    Carolien & Rudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laura

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 25634

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 23 November 2012

Au pair in Australie

24 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: