east coast travels - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu east coast travels - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

east coast travels

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

25 December 2007 | Australië, Sydney

hier het beloofde verhaaltje over de afgelopen weken.

Ik en josca gingen met het vliegtuig naar white sundays. Op het vliegveld begon de ellende al, na een uur in de rij bleek dat we allebij te veel bagage hadden( gelukkig niet bij betalen) daarnaast bleek vliegtuig ook nog vertraging te hebben.Toen dachten we laten we nog wat chips uit de automaat halen.... die bleef dus vasthangen, maarja slimme oplossing pak gewoon ook nog zak m&ms en valt vanzelf... maar nee! Wij die kast duwen... inmiddels hele wachtkamer om ons aan het lachen. Toen mochten we inchecken en kwam er een beer van een vent ons helpen, hij schud een keer tegen die automaat en er valt direct een hele lading snoep naar beneden. Nadat we onze tassen hadden vol geladen met snoep vertrokken naar de white sundays.

Op het kleinste vliegveldje ooit kwamen we aan in 40 graden, en daar stond alex ( joe en michal) al op ons te wachten. We moesten zelf met trapje vliegtuig uit en ook zelf onze bagage gaan pakken... wa sniet echt vliegveld te noemen meer parkeerplaats ;).

Na een paar dagen in airlie beach te hebben doorgebracht aan de lagoon ( warm zwembad) zijn we eindelijk op onze zeiltocht gegaan. We hadden een boot met 18 mensen... 15 meiden en 4 jongens haha. We gingen naar white heaven beach ( een van de mooiste stranden ter wereld) het was ook echt heel mooi! ( zie fotos). We gingen ook snorkelen, ( ja hier komt weer een laura actie) ik wilde van de grote zeilboot trapje of in het motorbootje, al ging ik verkeerd om het trapje af... en viel dus met een harde smak keihard in de motorboot ( ja het was vrij pijnlijk!!). Het snorkelen was super gaaf, ik heb zelfs nemo gezien:). Savonds op de boot gedronken en spelletjes gedaan met de bemanning.

Daarna gingen we al snel verder richting fraser island. Onderweg stopte we om te gaan overnachten en onder alex zijn motto "hostels zijn nooit volgeboekt dus je moet niks plannen" hebben we die avond met zijn 5en in de auto geslapen aangezien alles was volgeboekt haha. Toen we in hervey bay aankwamen hebben we claire ontmoet en zijn we als snel met een 4wd met een groep van 11 mensen fraser island ( grootste zandeiland ter wereld) gaan verkennen. ( 2 jongens en 9 meiden). Veel mooie dingen gezien zoals lake mcackenzie en indian head. Savonds kamperen en de barbie aan... gezellig drinken en volgende dag weer om 5 uur op ( omdat als het vloed word je niet meer over strand kan rijden). Bij lake mackenzie nog kerstfotos gemaakt ( die komen helaas pas veel later op de site aangezien josca al in nederland is met de fotos).. en alex had een 4wd in zand gemaakt ( zie foto).

Toen afscheid genomen van jos en claire die terug naar sydney/nederland gingen. Toen verder gereisd naar Noosa ( en jawel hoor weer in de auto geslapen) toen naar surfers paradise en vervolgense naar byron bay. In byron bay hadden we afgesproken met 2 denen en 2 nederlanders. Eva was die avond jarig en alex de volgende avond... dus alleen maar gefeest! ook nog naar nimbim geweest ( amsterdam van australie waar alleen maar stonede hippies wonen).

Dit was ff een kort verhaaltje over de trip er zijn nog veel meer dingen gebeurt maar dat vertel ik thuis allemaal wel.

We zijn nu weer in sydney en vieren hier nu kerst. Gister voor 30 mensen kerstdiner gemaakt was echt super leuk! Nieuwjaar vieren we in de botanic garden met uitzicht op de Harbor bridge... het is hier alles behalve koud.... soms mis ik dat toch wel!

Ik hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad? en veel cadeaus? Nog bedankt voor het pakketje met alle lieve cadeaus (K)

dikke kus laura uit het zonnige sydney

Na

• 25 December 2007 - 11:56

Sanne:

Heei Laura...

Wat ziet Australie er toch prachtig uit en zo te zien lijkt het mij moeilijk om afscheid te nemen en weer terug te komen naar het koude NL! Heb nog veel fun en tot gauw...

Groetjes,
    Sanne

• 25 December 2007 - 15:42

Gwen:

Het voelt niet als kerst he, als je in de hitte zit! Heb ik hier ook! Moeten we maar even wachten met Kerst vieren als we terug zijn van stage;).
    De fotos zijn echt super mooi! Hoop ook zo'n leuke fotos te maken in Nieuw Zeeland!

Kus Gwen

• 26 December 2007 - 00:35

Lisanne En Laura:

hee laura! Misschien zie je ons wel in de botanic garden, wij zijn er dan ook! Nu genieten van een heerlijke zonnige dag op boxingday! oh, dit is ons telefoon nummer; 0405714620 als je wilt bellen! Hoor het wel. Alsnog een fijne kerst!! kus x

• 26 December 2007 - 11:40

Denise:

Hé schat!
    super bedankt voor de grappige cadeautjes :) ben meteen enthousiast met t vlaggetje gaan wapperen ;) hoop dat de pepernoten nog te eten waren na je lange trip haha. En kerst is dus echt qua weer beter dan hier in nederland.. hier regent t alleen maar n beetje.. de dagen voor kerst was t gewoon wit in nijmegen en das nu allemaal weg :( maarjaa ik ga nu mn koffertje maar ns inpakken voor Londen!! echt zin in, geniet nog van je tijd daar. mis je! xx denise

• 27 December 2007 - 10:48

Pap:

hoi lieverd,

dat kerstmutsje staat je echt leuk. Bewaren voor in het hippie busje. Heb ik tenminste iets om mijn grijze haartjes te bedekken. ha , ha. Ik ben blij dat jij de route al een beetje kent, hebben we tenminste geen landkaarten meer nodig.
    liefs en dikke X
    pap

• 31 December 2007 - 12:02

Zoë:

Hee meid

Gelukkig Nieuwjaar vanuit het Antwerpse!!

Dikke kus!