NYE!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu NYE!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

NYE!!!

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

01 Januari 2008 | Australië, Sydney

Ik hoop dat iedereen een leuk feest heeft gehad gisteravond ( nieuwjaar!!)?

Ik had het beste feestje ooit hier in Sydney! We hadden besloten om naar de botanic gardens ( dat park bij operahouse en harbor bridge) te gaan zitten en daar vuurwerk te gaan kijken. Dag van te voren naar de winkel gegaan en een picknick mand voor het hele leger des heils gemaakt! Er zijn zelfs oliebollen gebakken ( ja het blijft lekker nederlands haha), broodje bal en pasta salades etc...

We kregen echter die nacht te horen dat er toen al mensen in de rij lagen. Dus besloten om om 6 uur op te staan zodat we zeker een plaatsje zouden hebben. Om 8 uur in de ochtend stonden we dan ook in de rij... gelukkig maar 800 mensen voor ons en uiteindelijk maar als 10.000 achter ons!!! ( nee zo een rij heb je in deinseyland geen eens!).

De poorten gingen om 10 uur open, en op dat moment ben ik dan ook een sprintje gaan trekken om een van de beste plekjes te krijgen. Missie geslaagd! (zie fotos) we hadden een van de beste plekjes, dus onze moeite was beloond. Uitzicht op de brug en operehouse en voor ons lagen een paar honderd bootje te dobberen in het water.

Moet een groepje van ongeveer 20 hebben we de hele dag in de zon ( ja in bikini!) gezeten en lekker gegeten en gedronken. Om 9 uur begon het eerste (kinder) vuurwerk... en dat was al het mooiste vuurwerk wat ik ooit gezien had!! Iedereen was muisstil en we zaten met een brok in onze keel te kijken. Dit vuurwerk was voor mij al voldoende mooi geweest, dus kon me bijna niet voorstellen dat het om 12 uur nog dubbel zo hard ging knallen.

Nog een 3 uur wachten ( na al 13 uur gewacht te hebben was 3 uur niks meer;).
Om 12 uur kwam het finale vuurwerk van de brug. Het vuurwerk ging op 3 plekken tegelijk symmetrisch af, de brug had een vuurwerk waterval onder zicht en de ene na de andere vuurpijl de lucht in. Het was echt te mooi!...

Na die lange dag naar huis voor de afterparty...maar toen het 4 uur was, was ik te moe en verbrand! ( ja ik weet dat ik me goed moet insmeren) en dan ook lekker naar mijn bed gegaan.

Ik woon echter in een stagehuis met 50 studenten... dus het feest is doorgegaan hier tot 12 uur vanmiddag... aangezien had bij ons 10 uur ochtend jullie nieuwjaar begon!

nogmaals iedereen een gelukkig nieuwjaar! en laat dit een goed jaar worden voor iedereen!

dikke kus laura

  • 01 Januari 2008 - 15:22

    Denise:

    Héé meis! Heel gelukkig nieuwjaaaar! ik had je nog gesmst toen t hier 4 uur 's middags was ;) gekregen? jullie hadden wel ff dik mooi vuurwerk daar zeg! maarja ik was ook erugh gelukkig met mn sterretjes ;)

    slaap lekker uit en tot mails enzo

    x denise

  • 03 Januari 2008 - 10:03

    Pap:

    hallo lieverd,

    mooi weer. lekker eten. heerlijk relaxen. leuke mensen. Ik wacht in spanning totdat ik er ben. Lijkt me fantastisch om zelf te kunnen ervaren hoe het daar is Down Under. Bij de jaarwisseling hier in Maastricht heb ik zelf een stukje vuurwerk in mijn oog gekregen. Met veel water spoelen is het er gelukkig snel uitgegaan, maar deed toch flink zeer. En dan natuurljk Erwin die een half uur vast zat in de lift met zijn vrienden, voordat de brandweer hen kon bevrijden. Wat een ervaringen!!!
    Tot spoedig.

    pap

  • 03 Januari 2008 - 10:46

    Laura:

    Hoi lieverd!

    Gelukkig nieuwjaar! Heel veel geluk, gezondheid, liefde en succes toegwenst voor 2008! Wat leuk zeg hoe jij oud op nieuw hebt gevierd!Echt supersjiek dat vuurwerk enzo!:)Toch heel anders dan hier..Ik heb oud op nieuw gevierd in geleen in het cafe was een feestje, was ook supergezellig, maar iets minder groots dan bij jouw..haha;) kijk ernaar uit om je weer te zien!

    veel liefs, laura

  • 09 Januari 2008 - 18:11

    Mam:

    andros waarvan we denken ieder moment nu is zijn tijd gekomen ,spookt nog steeds vanalles uit, heeft hij in verf gestapt en me allemaal witte poten over parket gemaakt!! opa en oma verhuizen over 2 weken net voordat jij terugkomt.
    kennis van bart was hier voor nipo onderzoek , wat is wereld klein he?
    ben blij als je er weer bent! hans is weer thuis hoord ik net van oma.
    lekker zuurkool met spekjes gegeten!
    dikke knuffffffffffffffffffffff mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2008

Weer terug in het koude Nederland...

16 Januari 2008

New Zealand

01 Januari 2008

NYE!!!

25 December 2007

east coast travels

20 December 2007

happy christmas and a merry new year!
laura

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 25623

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 23 November 2012

Au pair in Australie

24 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: