New Zealand - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

New Zealand

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

16 Januari 2008 | Australië, Sydney

KIA ORA ( oftewel welkom in de new zealandse taal) ja ook een gratis taaltip voor jullie ;)

Daar ben ik weer, na 2 weekjes op vakantie te zijn geweest naar New Zealand.
Ik heb samen met alex door het noorder eiland gereisd. Toen we aankwamen op het vliegveld begon de ellende al ;). Onze tassen door de scanner, en toen kwam de vraag of we een mes bij ons hadden. Wij knikt natuurlijk volmondig nee!... toen werd alsnog de tas leeggegooid, en wat bleek alex had zijn gigantische backpacker mes vergeten uit zijn handbagage te nemen!.. die moest dus ingeleverd worden haha.

We zijn in Auckland begonnen (Aardrijkskunde les, er wonen 1,4 miljoen mensen in Auckland, 1,4 miljoen in de rest van het noorder eiland en 1,4 miljoen in het zuider eiland).
We zijn vanuit daar naar het topjes van het noorden gegaan Bay of Island ( 144 eilanden).(Hier heb ik ook mijne nieuwe vriendje gekocht domo... die ook op de fotos te bewonderen is). Daar hebben we met dolfijnen gezwommen, de zee was die dag echter nogal wild dus hebben van de 25 passagiers er 20 alleen maar overgegeven. Ik gelukkig niet maar ik had mijn zakje de hele tijd vast, want misselijk voelde ik me zeker. Toen ik die dolfijnen van dichtbij zag was ik het allemaal weer vergeten, wat zijn die beesten mooi! Allemaal kunstjes doen en aandacht zoeken door langs de boot te blijven zwemmen. Ze hadden ook babys, echt super schattig.

Vervolgens zijn we via Auckland verder gegaan naar Waitomo. Daar had je grotten met glow wormen. Effe een Biologie les ( glowwormen hangen voor 7 maanden aan het plafond en doordat ze licht geven vangen ze muggen, vliegjes etc… die eten ze op, vervolgens veranderen ze in een soort mug maar dan zonder mond. Ze kunnen dan ook niet eten en alleen maar voorplanten, ze zijn dan ook binnen 4 dagen weer dood. Leuk leven he? Haha)
Als je door die grotten gaat lijkt het net alsof er een sterrenhemel boven je is, echt super mooi. Helaas mocht je daar geen foto’s nemen alleen kopen voor 30$ per stuk.

Toen zijn we verder gegaan naar Rotorua, daar zijn we gaan white water raften!!! (5grade). We gingen van een waterval van 7 meter af, dit is de hoogste waterval ter wereld waar ze met een raft zonder profs afgaan. Op de foto’s kun je beter zien hoe spannend en mooi het was, je gaat zo diep onder water door de druk van de waterval dat je bijna de grond raakt.
Ook staat Rotorua bekent om de mudpools en de hotpools, ( het hele dorp stinkt naar stront/zwavel) maar het is wel ontzettend mooi. Het binnenste van de aarde komt daar gewoon naar buiten geprutteld…. Hoop alleen niet dat de hele wereld uiteindelijk zo ruikt.

Daarna zijn we naar Taupo gegaan, daar heb je een gigantisch meer. Ook is daar de film Lord of The Rings opgenomen ( het laatste deel waarbij de ring in de krater word gegooid en vernietigt). Dit was een wandeling van 8 uur die we helaas niet hebben kunnen doen. Daar wel die avond leuke mensen ontmoet en een leuke feestje/barbie gehad.

Vervolgens verder naar Mnt Managui, het surf paradijsje van New Zealand. Het strand is gemaakt van het zachtste zand ter wereld… wees niet bang! Ik heb een zakje meegenomen zodat jullie allemaal kunnen voelen! Daar strandwandeling gemaakt en schelpen gezocht.

Toen weer terug naar Auckland waar we in het smerigste hostel ooit werden gedropt. Snachts nauwelijkse geslapen ( door wat ik dacht muggen) en andere gasten. Toen ik sochtends op stond zat mijn hele laken onder bloed strepen van boven tot onder. Het bleken bedbugs te zijn… deze beestjes stoppen niet met eten ( steken ook niet maar bijten!). Nieuwe kamer gekregen en het hostel heeft alle kleren voor ons gewassen. Volgende dag bleek echter dat mijn hij overgevoelig is voor deze beestjes… kreeg direct pillen en zalf. Ik zie eruit als ik in een bijennest ben gaan liggen! Het jeukt dat wil je ook niet weten!... heel leuk ;)

Vanochtend heb ik afscheid genomen van Alex op het vliegveld. Op mijn terugreis kwam er een `vrouw` voor me zitten. Ze was zo ontzettend dik dat ze nauwelijks door de gang paste laat staan in een stoel. Leuning omhoog en met een bil bij een dun Chineesje op de stoel ( ben zooo blij dat ik daar niet zat!). Er moest ook een extra grote veiligheids riem kamen aangezien ze in de normale niet paste.

In de rij bij de douane werd ik er ineens tussenuit gepakt door een vrouw, ze vroeg me een paar vragen en toen wees ze me een klein deurtje waar ik doorheen mocht. Ik dacht ohow wat nu weer, maar opeens stond ik al in de aankomst hal. Hele tas controle etc etc helemaal niet moeten doen:) misschien vond ze me gewoon zielig door al die brobbels of ik zag er echt onschuldig uit…. Haha maar lekker snel was het zeker.

Overmorgen komt mijn papa, dan met hem nog 2 weekjes eastcoast en dan ben ik weer thuis.
Ik vlieg op 4 februari naar huis en kom 5 februari aan. Dus dan kan ik jullie eindelijk alles in het echt vertellen.

Tot snel allemaal
Dikke kus laura

  • 16 Januari 2008 - 05:45

    Alex:

    dat klinkt erg gezellig!!
    ik heb trouwens ook niet gekotst op de boot..
    en we hebben een pingwin aangevaard!
    dikke zoen ik mis je nu al
    ik hou van je! je vriendje alex

  • 16 Januari 2008 - 13:15

    Pap:

    hoi lieverd,

    Tot vrijdag. Iedereen op het werk heeft me al een goede reis en verblijf toegewenst. Het waait flink dus ik hoop niet dat er vertraging optreedt.
    Tot vrijdag.

    lfs en dikke kus
    Pap

  • 16 Januari 2008 - 14:04

    Josca:

    lieverd!!! ik zie daar EN mijn jurkje EN mijn riem! zo ben ik toch nog een beetje bij je :D:D
    onwijs cool verhaal, geniet er nog even van met je papa, ik hoop dat jullie die ene bus met sexstandjes hebben, dat zou echt lachen zijn :P zie je al helemaal gaan!
    ik heb echt zin om je weer te zien, ben al aan het aftellen!! nog wel even skypen hopelijk binnenkort? hele dikke kus xx

  • 16 Januari 2008 - 14:06

    Nog Een X:

    spot ik daar nou ook nog mijn blauwe broek en witte shirtje (is die van mij lau, die benk nl kwijt!) haha wat een giller, ik dacht op een foto gewoon dat ik het was!

  • 16 Januari 2008 - 18:54

    Ruud:

    Collega van je pap.
    Zeg hem maar dat hij lekker geniet samen met jou van een welverdiende vakantie

  • 17 Januari 2008 - 15:01

    Mam:

    wat dapper om in zo'n bootje de rivier af te durven, gelukkig ben je niet zo een angsthaas als ikke, ik ben onder de indruk van enge boottocht
    en prachtig die geisers,

    geniet nog maar even met je vader en dan
    ben ik blij als ik je weer even kan knuffen als je thuis komt

    mam xxxxxxx

  • 17 Januari 2008 - 15:03

    Mam:

    die hoed staat je enig
    doet me aan mcleoyds daughters denken

  • 19 Januari 2008 - 13:05

    Joelle:

    He Laura en Ernest,

    Ik wens jullie een fijne tijd samen. Ik kijk net op de site en zie dat je Gwen ook kent! Echt grappig! Dat is het nichtje van mijn man, small world he?

    Groetjes, Joelle (collega van je pa)

  • 23 Januari 2008 - 12:27

    Sandra:

    Hoi Laura en Ernest,
    Die foto's met die boot zien er wel heel erg geweldig uit.
    Ik wens jullie samen een hele leuke vakantie toe!!
    Groetjes Sandra(Beter Horen Sittard)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2008

Weer terug in het koude Nederland...

16 Januari 2008

New Zealand

01 Januari 2008

NYE!!!

25 December 2007

east coast travels

20 December 2007

happy christmas and a merry new year!
laura

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 25623

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 23 November 2012

Au pair in Australie

24 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: