bowlen, blue mountains en stappen - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu bowlen, blue mountains en stappen - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

bowlen, blue mountains en stappen

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

05 November 2007 | Australië, Sydney

heey mensjes,

Weer ff een kort verhaal over mijn weekend.

Het begin van de week zijn we sportief begonnen met een try out bij de fitniss club. Ik en josca zijn erna snel een ijsje gaan halen want van sporten krijg je trek. De rest van de week wel sportief bezig geweest.

Vrijdagavond hadden we besloten om te gaan bowlen. Van te voren hebben we allemaal tapas gemaakt, mini hamburgers, olijven en feta, spiesjes, zelfgemaakte pizza, prawns en ananas en ik had het toetjes verzorgd mini appelflappen haha.

Nadat we klaar waren met eten gingen we op weg naar de bowling baan. Een jongen ( rijk) dacht dat hij wist waar we moesten zijn, dus na half uur reizen kwamen er achter dat we fout zaten en aan de andere kant van de stad moesten zijn. Een uur later kwamen we aan bij de bowling baan ( glow in the dark met muziek etc etc) was schijnbaar zo populair dat het helemaal volgeboekt zat. Na een paar spelletjes in de gameroom zijn we weer met de taxi naar huis gegaan.

De volgende ochtend moesten we ( nienke, amie, josca, vincent rijk en ik ) vroeg op om naar de blue mountains te gaan ( oftewel the misty mountains) aangezien het bij ons zo mistig was dat je niet meer als 5 meter vooruit kon kijken. Dus aan uitzichten van 30km hadden we weinig en ook the three sisters hebben we niet gezien haha. Gelukkig was het heel gezellig. Bij de eerste stops waren de kangaroos, die gaven een hele show voordat we het wisten gingen 2 kangaroos de liefde bedrijven en dat is echt een raar gezicht!! ook zag je de baby kangaroos in de buidels zitten ( joeys).
We hadden een lekkere lunch gehad en ik en josca zijn uiteindelijk samen nog in het stijlste treintje ter wereld geweest en met de sky kabelbaan omhoog ( zagen natuurlijk helemaal niks) maar op het einde klaarde het een beetje op en hebben we nog 1 mooi uizicht gezien.

We hadden ook een stop gemaakt bij de wereld beroemde snoepwinkel in Leura. En daar heb ik nederlandse chocolade vlokken gekocht van de ruyter echt heerlijk!! want hagelslag kennen ze hier niet.

Savonds gingen we met zijn allen bierspelletjes spelen, dus het uitgaan hadden we niet meer gehaald. Volgende dag zou het weer slecht weer zijn, maar tot onze verbazing scheen de zon volop dus zijn we met een hele groep naar het strand gegaan. Bart, roy en mark hebben surfboards gekocht hier dus surfen gaat nu wel vaker gebeuren. Toen we thuis kwamen hadden we besloten om te gaan bbqen met 30 mensen haha. Ik kreeg onder de bbq een telefoontje dat ik maandag middag pas moest werken dus besloten ik, claire en josca ( de benjamins van het huis) om nog ff te gaan stappen.

Aangezien ik en claire geen buskaart hadden en de bus pas over 20 min kwam besloot claire te gaan liften, Ze stak net haar vinger op en toen stopte er een aardig franse jongen die ons wel een lift wilde geven ( ja mama ik heb goed uitgekeken). Uiteindelijk besloot hij nog ff met ons mee te gaan stappen, nadat de bar ging sluiten ( al om 12 uur)besloten we nog ff een duik te nemen in de zee, nadat we verfrissend terug zijn gegaan veilig in de taxi heb ik heerlijk lang kunnen uitslapen , voor het eerste deze week.

dikke kus laura vanuit het meestal zonnige sydney * 27 graden *

  • 05 November 2007 - 07:02

    Alex En Derek:

    hey schatje van me (zegt alex)(zeg ik ook zegt derek) hey joh niet te wild stappen zonder ons. wij zitten hier in de regen en jij maar zonnen.
    derek begint morgen te werken en He LIKE'S the picture met nienke ;)
    Ik (alex) hou van je en mis je!!
    kusjes van ons beide en tot snel
    xxxx

  • 05 November 2007 - 10:20

    Robin:

    Heey lieverd,

    Mensen zullen wel denken wat laat Robin weinig van zich horen, maar stuur je altijd via hotmail berichtjes.
    Maar vandaag dan maar eens hier voor de verandering!

    Hier in Nederland is het weer koud, grijs en regenachig heel anders dan bij jou in het zonnige Sydney.
    Je zult wel lekker bruin thuiskomen in het land van de Wittekaaskoppen straks! Leuk hoor! ;)

    Maar ben nu met je op msn, ook grappig, pas de 2e keer sinds je daar bent! Ik ben altijd aan het werk en kan nooit 's middags op msn komen. Maar vandaag gelukkig dagje vrij!

    Nou meis veel plezier en schrijf het maar allemaal op zodat we lekker kunnen meegenieten

    Dikke kus en knuffel
    xxx Robin

  • 06 November 2007 - 23:19

    Pap:

    hoi lieverd,

    leuk stukkie weer. Het lijkt alleen of er alleen maar weekenden zijn!! Beleef je echt in je vrije tijd meer dan in je ...............Ach ja, het belangrijkste is dat je nu geniet. En je bent ook nog sportief bezig. Toch....

    liefs
    pap

  • 09 November 2007 - 10:44

    Pieter:

    wat een geweldige tijd heb je daar..en wat een ervaringen doe je op. Je zult er je levenlang plezier van hebben.
    Ik had/heb veel respect en bewondering voor je beslissing daarheen te gaan en er nu zo'n goeie tijd te hebben.
    Prachtige foto's..O ja , die twee kangaroes: de voorste heeft zand in haar oogjes en de achterste duwt haar nu naar huis..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2008

Weer terug in het koude Nederland...

16 Januari 2008

New Zealand

01 Januari 2008

NYE!!!

25 December 2007

east coast travels

20 December 2007

happy christmas and a merry new year!
laura

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 25621

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 23 November 2012

Au pair in Australie

24 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: