1 maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu 1 maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura dijkman - WaarBenJij.nu

1 maand

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg laura

26 September 2007 | Australië, Sydney

Ik zit hier nu ondertussen al een maand, de tijd gaat echt snel.
Ik heb eindelijk UGGS! Aangeschaft hier, dat is echt heaven voor je voeten. Ook ben ik deze week met nienke naar de manicure en pedicure geweest ( nog nooit eerder gedaan) maar het is zeker voor herhaling vatbaar. Je word in een massage stoel gezet, ze masseren je benen en armen echt heerlijk!

Toen ik vrijdochtend rond 7 uur op mijn werk kwam, stonden er al allemaal chinezen klaar bij de balie die met me op de foto wilde… haha die chinezen zijn zo een rare mensen. Ik heb ook een chinees meisje moeten inwerken die leek bijna verliefd, de hele tijd me aanstaren, mijn telefoon nummer gevraagt en ze wilt zelfs naar Nederland komen haha.
Daarna kwam ook nog een gast naar beneden die een hele serenade aan me had opgedragen, dus de ochtend begon al leuk. ( het was zo een raar spaans stel die al 2 weken in het hotel verbleven en die zeker 25 keer per dag een praatje kwamen maken, familie fotos laten zien of hartvormige briefjes voor elkaar achterlaten)

Na mijn werk vrijdag hebben we thai besteld met zijn allen, en erna gaan stappen in kings cross. We zijn naar de world bar geweest. Daar krijg je allemaal verschillende cocktails in theepotjes, een hele mooie tent. Daarna zijn we nog naar forvela geweest, een mooie discotheek maar omdat het zo laat was, was het niet meer druk en een biertje koste daar $9.
Daarna hebben we met veel moeite een taxi weten te krijgen om naar huis te gaan.

Na lang uitgeslapen te hebben, zijn we zaterdag gaan winkelen in bondi junction. Je hebt daar 442 winkels bijelkaar liggen dus is nogal verleidelijk. Daarna ben ik met chrissy in bondi beach gaan eten en zijn we met roy,wesley en korrel naar de bioscoop gegaan. We zijn naar de film the bourne ultimatum geweest, we zaten alleen jammer genoeg helemaal vooraan.

Toen we erna thuis kwamen zijn we nog hotdogs gaan eten, totdat ik opeens wesley naast me naar buiten zie kijken en lachen. Ik kijk dus om zie ik daar een vrouwe kop plat met haar neus tegen het raam gedrukt. Ik schrok zo dat ik gilde,…. Bleek het de buurvrouw te zijn. Die was zat samen met haar vriend. Die kwam eens bij ons naar binnen kijken en begin te roepen `why aren`t we friends` en `I look at you guys everynight`. Heel creepy maar zo grappig. ( maar miss alleen grappig voor het moment)

De rest kwam om 5 uur thuis die waren weer gaan stappen. Chrissy is blijven logeren en we zijn sochtends gaan rennen, en erna op het strand gaan liggen met zun allen. Het was lekker weer.
Helaas heeft voor de 2de keer hier een meeuw op me gepoept, dus kon ik weer de koude zee in. Nog niemand anders is geraakt alleen ik al 2 keer op een of andere manier trek ik dat soort dingen aan haha… zelfs hier in Australië.
Toen hebben we nog afleveringen van all stars gezien, zo leuk om hier een lekker Nederlandse serie te kijken. Daarna zijn we gaan eten bij de Italiaan en naar het stagehuis gegaan om daar te kunnen internetten. We kunnen waarschijnlijk over 2 weken verhuizen, maar ik ga nergens meer vanuit.

Het zou wel lekker zijn om straks een eigen plekje te hebben. De jongens blijven oefenen op de gitaar en zodoende steeds meer liedjes, ik heb ook een poging gewaagd maar kreeg het niet geregeld met mijn vingers.

Toen ik maandag naar mijn werk wilde vetrekken, sneed ik in mijn haast mijn hand aan de spiegel. En zoals jullie weten kan ik niet tegen bloed, dus lag ik al snel plat op de grond haha. Een kamergenootje ( gioya) heeft me kunnen opvangen gelukkig en mijn hand verbonden :). Ik was echter wel te laat op mijn werk. Op mijn werk kreeg ik mijn eigen badge …. Maar die was ik op het einde van de dag kwijt geraakt:S en ik ben ook nog ziek geworden ….

Nu ben ik eindelijk maandag avond, dinsdag en woensdag ziek geweest, en dus niet gaan werken. Woensdag ( vandaag) had jolien zich ook nog ziekgemeld, nicole mocht thuisblijven en nienke is elke woensdag vrij…. Dus zijn we uiteindelijk nog op het strand gaan liggen :)

Dit weekend gaan we naar een jazz festival in manly en zondag waarschijnlijk een stranddag aangezien het 27 graden gaat worden :D

Dit was het weer mensen.

Voor de mensen die het nog niet wisten mij Australische nummer is 0424454784.

Kus laura

  • 26 September 2007 - 17:03

    Corrie Derksen:

    Hoi Laura, je berichtje hebben we samen met je moeder gelezen, wat maak jij veel mee, en ook nog lekker op het strand met 27 graden, Hier is het koud 13 graden maar, echt Hollands. We benijden je echt wel dat je naar Australië bent gereisd, je bent maar een keer jong, dus geniet ervan, we gaan je binnenkort weer mailen, Heel veel groeten ook, van Ton Corrie, Marlou Irene en Myrthe Derksen.


  • 26 September 2007 - 21:40

    Pap:

    hoi lieverd,

    nou, nou het blijft wel lekker avonturen. Je zit niet stil. Als ik allemaal die verhalen lees dan heb je ondertussen alle verschillende soorten restaurants al gehad, de beach-boys kennen je natuurlijk al en het uitgaansleven was al bekend van Maastricht. Maar dat is niet te vergelijken met Sydney. Toch....
    Had je iets verkeerd gegeten of was je gewoon "ziek"? Ik heb vorige week ook zo'n fotoboek laten maken van Toscane. Gewoon via het Kruidvat. Is misschien ook een ideetje voor jou en/of Wesley.
    Nog heel veel sjieke ervaringen. Doorgaan met schrijven he, schat.

    liefs en dikke kus
    pap

  • 30 September 2007 - 06:27

    Lisanne:

    hee laura. Klinkt wederom allemaal te gek! Heb je internet bij je thuis of moet je ook helemaal naar een internetcafe? Hopelijk bevalt het werk goed? Ik krijg echt helemaal zin om te gaan als ik jou stukjes iedere keer lees! Al gesurfd? of ga je dat niet doen? Oh, als je trouwens onze site wilt kijken ; lisannelaura.waarbenjij.nu
    We houden contact! Heel veel plezier! kus lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2008

Weer terug in het koude Nederland...

16 Januari 2008

New Zealand

01 Januari 2008

NYE!!!

25 December 2007

east coast travels

20 December 2007

happy christmas and a merry new year!
laura

Stage in Sydney AUSTRALIE!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 25631

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 23 November 2012

Au pair in Australie

24 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: